بیمه پاسارگاد بار دیگر در بالاترین سطح توانگری مالی قرار گرفت
شرکت بیمه پاسارگاد برای نهمین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت. طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب سال 1398 توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه پاسارگاد موفق به کسب سطح یک توانگری مالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری 219 درصد شده است.
بر اساس گزارش های دریافتی، در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره 69) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس آخرین صورت های مالی سال 1398و پس از اعمال تعدیلات ، نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال 1399 معادل 219 درصد (سطح یک)، مورد تأیید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
یادآور میشود نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال 1397 برابر با 157 درصد، سال 1396 برابر با 122 درصد، 1395 برابر با 129 درصد، سال 1394 برابر با 118درصد، سال 1393 برابر با 115 درصد و این نسبت برای سال 1392 معادل 105 درصد تعیین شده است. سطوح توانگری بیمه پاسارگاد در سال های اخیر نشان میدهد که این شرکت بیمه ، با داشتن توانگری 219 درصد و در نظر گرفتن حاشیه ریسک بالا، توانسته است همچنان توانگری مالی خود را در سطح مطلوب حفظ نمایند.
گفتنی است شرکت بیمه پاسارگاد از ابتدای اجرایی شدن آیین نامه شماره 69 شورای عالی بیمه تا کنون، موفق به حفظ سطح یک توانگری مالی خود در صنعت بیمه شده و این در حالی است بیمه پاسارگاد توانسـته است با مدیریت صحیح منابع و برنامه های افزایش سرمایه شاخص توانگری مالی خود را رشد دهد. این نسبت بیانگر میزان توان مالی شرکت در قبال تعهدات خود است.
شرکت بیمه پاسارگاد با تصویب صورت های مالی سال 1398 توانست رشد 42 درصدی پرتفوی و ترکیب همگون آن را به ثبت رساند.
همچنین ضریب خسارت مناسب این شرکت ، مدیریت آگاهانه بر ترکیب پرتفوی بیمهای شرکت از طریق حضور در بازارهای جدید ، بررسی ریسکهای پیشنهادی و قبول آن ها براساس اصول بیمه گری و مدیریت ریسک ، حضور مؤثر در بخش های مختلف بیمه های زندگی و غیرزندگی با اتکا به توان فنی شرکت و رعایت اصول بیمه گری در انتخاب ریسک ، کوشش برای گسترش بیمه های اشخاص (به ویژه بیمه های عمر و تأمین آتیه) و افزایش سهم این بخش در تولید شرکت، بازنگری در قراردادهای اتکایی به منظور افزایش ظرفیت نگهداری از یک طرف و رعایت صرفه و صلاح شرکت از طرف دیگر، فراهم آوردن تسهیلات در پرداخت حق بیمه برای بیمه گذاران و در عین حال تأکید بر وصول به موقع حق بیمه ها و مطالبات تجاری شرکت، مدیریت مؤثر بر وجوه نقد شرکت به منظور پرداخت به موقع خسارت ها و بدهی ها ، خرید دارایی ها و تجهیزات مورد نیاز و انجام سرمایه گذاری در بخش های سودآور و درآمدساز، افزایش قیمت سهام در بلند مدت و سودآوری بیمه و تقسیم سود معقول بین سهامداران؛ افشاء و ارائه مناسب گزارش ها و اطلاعات مالی و غیر مالی بصورت ادواری و ماهیانه به مراجع قانونی مانند بیمه مرکزی ج.ا.ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ اعتماد سازی و ایجاد ارتباط دوسویه و تعامل مثبت با کاربران شبکه های اجتماعی جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات در سراسر کشور از موفقیت های منحصر به فرد بیمه پاسارگاد است.